A megrendelés minimális összege
A szállítás módjai és a fizetés lehetőségei
Reklamációs űrlap reklamációhoz, cseréhez és a vásárlási szerződéstől való visszalépéshez
A személyi adatok feldolgozásának elve
Ezek az általános kereskedelmi feltételek határozzák meg az eladó és a vásárló kölcsönös jogait és kötelezettségeit. Az eladó esetünkben a Stoklasa textilní galanterie s.r.o., Průmyslová 934/13,Bolatice székhellyel, irányítószám 747 23, azonosítószám 25877666, mely az Ostravai Kerületi Bíróságon van bejegyezve a kereskedelmi jegyzékbe a C bekezdés 24180 száma alatt. A vásárló esetünkben a www.stoklasa.cz internetes címen található webáruház vásárlója. Ezek a kereskedelmi feltételek 2014. 1. 1-jétől lépnek érvénybe. Az eladó az internetes üzletben a következő kínálatot biztosítja: textília rövidáru, bizsutéria, dekorációk, képzőművészeti és kreatív termékek, táskák és kézitáskák, divat é ruházati kietészítők.
A két fél közötti szerződés alapján létrejött jogviszony a Cseh Köztársaság jogrendszeréből adódik.
A kereskedelmi szerződésben le nem felketett viszonyokat az érvényben levő jogi előírások irányítják - a vásárlóhoz való viszony, ahol a vásárló a felhasználó a polgári törvénykönyv 89/2012 sz. törvénye valamint a 634/1992 sz. felhasználói védelemről szóló törvény értelmében. A vállalkozói vásárlóval való jogi viszonyt a polgári törvénykönyv 89/2012 sz. törvénye irányítja.
A felhasználó fizikai személy, aki nem a vállalkozásán belül vagy az önálló munkavégzésén belül intézkedik.
Amennyiben ezekben a feltételekben a dolog szó használatos, ezalatt a terméket értjük, mely a vásárlói szerződés tárgya.
A személyi adatok védelmére betartjuk a 101/2000 törvény (A személyi adatok védelméről szóló törvény - továbbiakban Törvény) minden ide vonatkozó határozatát és a nemzetközi szerződések személyvédelméről szóló határozatát, főleg az Európai Parlament 95/46/ES sz. Irányelvét az egyén személyes adatainak feldolgozásáról valamint felhasználásáról, mely 1995. október 24-én lépett érvénybe, valamint a 108-as sz. szerződésmódosítást (a Cseh Köztársaságban 2001. május 29-én lett jogerőre emelve) a személyi védelemről a személyi adatok automatizált feldolgozásáról.
A Törvény 16 paragrafusa értelmében a személyi adatok bejegyzett kezelői vagyunk, bejegyzési számunk 00055683.
A személyi adatokat a beleegyezésben feltüntetett ideig őrizzük elektronikus formában és nem adjuk tovább. A személyi adatokat a regisztrált felhasználó/vásárló megváltoztathatja, ellenőrizheti vagy kitörölheti az on-line profilból/számláról, a nem regisztrált felhasználó/vásárló emailben kérheti mindezt a marketing@stoklasa.cz mailcímen.
A vásárló beleegyezik az adatai feldolgozásába, melyekre a vásárlói szerződés értelmében szükség van ahhoz, hogy a vásárlói számlát vezethessék. Ezek a személyes adatok: vezetéknév, keresztnév, lakcím, szállítási cím, e-mail cím, esetleg telefonszám. A vásárló beleegyezik abba, hogy az eladó az email címére küldje el a kereskedelmi kínálatot. A vásárlóval kötött szerződéseket az eladó elektronikus formában archiválja és csak az eladó számára hozzáférhetők.
A kereskedelmi kínálat küldéséhez a beleegyezést a vásárló bármikor írásban visszavonhatja a-mailben vagy ajánlott levél formájában.
A vásárlói szerződéssel az eladó kötelezi magát, hogy a szerződés tárgyát képező terméket a vásárlónak átadja, a vásárló pedig kötelezi magát, hogy a terméket átveszi és kifizeti annak árát valamint a szállítási költségeket is. A tulajdonjog a termék teljes árának a kifizetése után automatikus an átruházódik a vásárlóra.
A termék meghibásodása a termék átvétele után egyedül a vásárlót érinti. A termék meghibásodása abban az esetben is a vásárló ügye, ha az eladó lehetővé teszi a termék átvételét, a vásárló azonban indokolatlanul nem veszi át.
A vásárló beleegyezik a vásárlói szerződés távúton, kommunikációs eszközök segítségével történő megkötésébe. Az eladó nem számlázza a vásárló felé a kommunikációs eszközök szerződéskötési céllal történő használatát. A vásárló a kommunikációs eszközök szerződéskötési céllal való használatát saját költségeiből fizeti.
A termék eladási ára mindig aktuálisan van feltüntetve ÁFÁval együtt az eladó weboldalán. Az ÁFÁ-t nem számlázzák azoknak a vásárlóknak, akik bejegyzett áruforgalmi adó fizetők külföldi székhellyel az EU államokban és azokon kívül is. A vásárló ezt a tényt igazolja az eladó felé, a regisztráció helyének egyezni kell a weboldalon a VIES rendszerben feltüntetett regisztrációs hellyel. A külföldi pénznemben való vásárlásnál az eladó weboldalán feltüntetett aktuális árfolyam szerinti átszámítás érvényes a megrendelés felvételének a napján. Az ár tartalmazza a termék teljes árát, valamint a csomagolási költségeket is, mely ÁFÁ-val együtt van feltüntetve. Az ár nem tartalmazza a szállítási költségeket.
A kedvezményes áru vásárlásának a szabályai:
A terméknek az az ára az érvényes, amelyet az eladó a weboldalán feltüntetett a megrendelés elküldésének napján. A terméket az eladó a vásárlónak postán szállítja. A szállítási költség az adott állam árrelációjától valamint a csomag méretétől vagy súlyától függ. A csomag súlyának kiszámításakor az evidált súlyrelációkból és koeficiensekből indulnak ki. A teljes súlyhoz hozzászámolódik a csomagolás szerződéses súlya is. Amennyiben a csomag túllépi a szállítás limitált feltételeit, a megrendelés több csomagban küldődik el. A szállítási költség ilyen esetben összeadódik.
A postaköltség áttekintése az eladó weboldalán található meg.
Amennyiben a vásárlóval nem kerül sor külön egyezségre, az eladó nem igényel előleget a termék árából.
A termék árát a vásárló a következőképpen fizeti az eladónak:
- a csomagszállítón keresztül – utánvétes áruátvétel esetén,
- számlás fizetés az eladó számlájára átutalással
- személyesen az eladó üzleteiben.
ÁFÁ-s számlát a vásárló e-mailben kap a megrendelés után, valamint letölthető és kinyomtatható a vásárló e-shopos kontójára bejelentkezve.
A fizetés módjának valamint az áruszállításnak a meghatározása az eladó jogköre. eurčitou.
A vásárló az eladónak a megrendelést az internetes üzlet oldalán feltüntetett adatlapon nyújtja be úgy, hogy a kitöltött megrendelést a www.stoklasa.cz címre küldi el. A kitöltött, kézbesített megrendelés vásárlási szerződésjavaslatnak számít. A szerződés a megrendelés eladó általi visszaigazolásával válik lezárttá, mely visszaigazolást legkésőbb a megrendelés kézbesítésétől számított egy héten belül e-mailben küld el a vásárlónak. Az így létrejött vásárlói szerződést csak a két fél közös megegyezésével lehet változtatni. Az eladó nem felel az adatátvitel következtében történt hibákért.
A vásárlói szerződés megkötésével a vásárló igazolja, hogy megismerkedett a kereskedelmi feltételekkel és azokkal egyetért.
Az eladó jogot formál a megrenelés egészének vagy egy részének elutasítására abban az esetben, ha az áru nincs raktárkészletben. Az eladó köteles a vásárlót e-mailben értesíteni a beérkezett megrendelés állapotáról valamint a hiányzó vagy módosított áruról. Amennyiben a teljes megrendelés nincs elfogadva, a vásárló elállhat a vásárlói szerződéstől. Az internetes üzlet árukínálata polgári törvénykönyv 1732 paragrafusa értelmében nem számít vásárlói szerződésjavaslatnak.
Az árukínálat az árukészlet erejéig érvényes.
Az eladó jogot formál arra, hogy ne kössön szerződést olyan vásárlóval, aki az EU államain kívül külfölfön él, amennyiben a megrendelés nem lépi túl az 1800 CZK értéket.
Az eladó és vásárló kötelességeit és jogait az áru meghibásodása esetén a polgári törvénykönyv szabályozza (89/2012 sz. törvényrendelet).
Az eladó felel azért, hogy a termék az átvételnél ne legyen meghibásodva. Az eladó felel a vásárló felé azért, hogy az áru átvétele idején:
- az áru olyan tulajdonságokkal rendelkezzen, melyekről a felek megegyeztek, amennyiben nincs egyezség, , akkor olyan tulajdonságokkal kell az árunak rendelkeznie, melyeket az eladó a kínálatában feltüntetett, vagy amilyet a vásárló elvárhat az áru jellemzői alapján,
- az áru a rendeltetési célnak megfelelő legyen,
- az áru a kívánt mennyisében, méretben vagy súlyban legyen,
- az áru megfelel a jogi előírásoknak.
Amennyiben a hiba az árun az átvételt követő hat hónapon belül jelenik meg, akkor a hiba az áru átvételekor is jelen volt az árun.
A haszonáru vásárlásánál a vásárló-felhasználónak jogá van 24 hónapos reklamációra, ami nem vonatkozik:
- a hiba miatt leárazott árucikkre,
- a használat következtében elhasználódott árucikkre,
- a meghibásodás az árucikk természetes jellemzője.
A 24 hónapos jótállási idő csak a vásárló-felhasználóra vonatkozik, nem pedig a vásárló-vállalkozóra. A vásárlónak nem áll jogában reklamálni, amennyiben a hiba az áru átvétele utáni időszakban külső hatás következtében keletkezett.
A vásárlónak nem áll jogában reklamálni, amennyiben az áruátvétel előtt tudta, hogy a termék hibás vagy a hibát saját maga okozta.
a) a vásárló jogai megalapozott szerződésszegés esetén
Amennyiben a hibás eljárás a szerződés megszegése, a vásárlónak jogában áll:
- a hiba elhárítására új, hibátlan termék leszállításával vagy a hiányzó áru leszállításával. Amennyiben a hiba az áru egy részét érinti csak, a vásárló igényelheti csak a hibás rész cseréjét. Ha ez nem lehetséges, a vásárló elállhat a szerződéstől. Amennyiben azonban ez a hiba elhárítható, a vásárlónak joga van a hiba azonnali elhárítását kérni:
- a hiba javítással történő elhárítása,
- megfelelő kedvezménya termék árából,
- a szerződéstől való elállás.
A vásárló a hiba bejelentésekor az eladóval közli, a hiba elhárításának melyik módját választotta. A választott elhárítási módot a vásárló nem változtathatja meg az eladó beleegyezése nélkül. Ez nem érvényes abban az esetben, ha a vásárló a termék javítását kérte, és az nem megjavítható. Amennyiben az eladó a hibát a megadott időn belül nem távolítja el, avásárló kérheti az árkedvezményt vagy elállhat a szerződéstől.
Amennyiben a vásárló nem választja meg a lehetőségeit időben, a jogai ugyanolyanok, mint a megalapozatlan szerződésszegés esetén (lásd alul).
A vásárló felhasználónak joga van az árkedvezményre abban az esetben is, ha az eladó nem tudja számára leszállítani az új, hibátlan árut, vagy nem tudja kicserélni a hibás részt, vagy az eladó nem intézi el idejében a reklamációt.
b) a vásárló jogai megalapozatlan szerződésszegés esetén
Amennyiben a hibás eljárás nem megalapozott szerződésszegés, a vásárlónak joga van a hiba eltávolítására vagy a kedvezményes árra. Amennyiben a vásárló nem érvényesíti a kedvezményre való jogát vagy nem áll el a szerződéstől, az eladó leszállíthatja a hiányzó darabot vagy eltávolíthatja a hibát. Más hibákat az eladó saját belátása szerint javíthat vagy újra cserélheti az árut.
Ha az eladó nem távolítja el a hibát időben vagy elutasítja a hiba eltávolítását, a vásárlónak jogában áll árkedvezményt kérni vagy elállhat a szerződéstől. A választását nem változtathatja meg az eladó beleegyezése nélkül.
A vásárlónak joga van újt árura vagy az áru hibás részének a cseréjére abban az esetben is, ha a hiba eltávolítható, de a termék a javítás után nem használható a hiba megismétlődése miatt. Ebben az esetben a vásárló elállhat a szerződéstől.
Új áru szállítása esetén a vásárló az eladó költésgeire visszaszállítja a hibás terméket.
A hiba jelentése és a reklamáció a következő címen jelenthető be: Stoklasa textilní galanterie s.r.o., sklad Bolatice, ul. Průmyslová 13, 747 23 Bolatice.
A reklamáció érévnybelépésének idejét attól a pillanattól számoljuk, amikor az eladó értesül a reklamációról.
A reklamációról az eladó azonnal dönt, legkésőbb azonban három munkanapon belül. Ez az idő meghosszabbodhat abban az esetben, ha az eladó az árut továbbküldi a hiba szakvéleményezésére.
A hiba reklamációja késleltetés nélkül intéződik, legkésőbb a reklamáicó érvénybe lépésétől számított 30 munkanapon belül. Ez után az idő után a vásárlónak ugyanazok a jogai, mint a megjavthatatlan hibák esetén.
A jogos reklamáció esetén a vásárlónak joga van a költségek megtérítésére, melyek a reklamációval kapcsolatban keletkeztek.
Az egyértelműen jogtalan reklamáció esetén a vásárlónak nem áll jogában a költségek megtérítésére, melyek a reklamáciüval kapcsolatban keletkeztek. Ugyanakkor az eladónak nincs joga a reklamáció következtében keletkezett költségek megtérítésére, amennyiben a vásárló részéről nem történt jogtalan eljárás.
Az eladó a felhasználót írásban értesíti a reklamáció idejéről és módjáról, egyben igazolja a reklamáció jogosságát. A reklamáció elküldése után a felhasználót/vásárlót telefonon vagy elektronikus formában értesítik a reklamáció intézésének módjáról.
Az eladó előnyben részesíti vita esetén a békés úton való megoldást. A felhasználónak joga van panaszával az eladó kereskedelmi igazgatójához vordulni. Az írásos panaszt az eladó székelyére küldi vagy elektronikus formában a dagmar.seidlerova@stoklasa.cz dímre.
Amennyiben a szerződést távúton (internetes üzlet esetén) kötötték meg, a vásárlónak joga van a szerződéstől indoklás nélkül elállnia. A vásárlónak joga van a szerződés felbontására 14 napon belül. Ez a határidő érvényes:
- ha a szerződés egy csomag átvételéről szól,
- ha a szerződés több áruról vagy több részlet átvételéről szól,
- ha a szerződés ismétlődő áruszállításról szól.
Az eladó lehetőséget biztosít a vásárlónak a szerződés felbontására egy űrlap kitöltésével ée elküldésével, mely az üzleti feltételek mellékletét képezi és az eladó internetes oldalán található.
Az írásos szerződésbontást az eladónak a következő formában lehet elküldeni:
- az űrlap kitöltésével
- emailben a következő címre: lenka.scheffczikova@stoklasa.cz
Amennyiben a szerződésbontást emaliben küldik, az eladó igazolja az email átvételét.
A szerződésbontást a vásárlónak legkésőbb az áruátvétel után számított 14 napod belül kell elküldenie.
Az áru át nem vétele is a szerződésbontás egyik fajtája.
Ha a vásárló szerződést bont, az eladó legkésőbb 14 napon belül visszaküldi neki a megrendelése teljes összegét, beleértve a szállítási költségeket is.
Ha a vásárló szerződést bont, az áru visszaszállításának a költségeit viseli abban az esetben is, ha a csomagot nem lehet szokásos postai úton visszaküldeni.
Ha a vásárló szerződést bont, elküldi vagy átadjta saját költségeire az eladónak legkésőbb 14 napon belül az árut. A vásárló köteles az árut egészben, olyan állapotaban, ahogyan átvette, ha lehet, eredeti csomagolásban teljes dokumentációval együtt visszaküldeni.
A vásárlási szerdződés felbontása esetén a vásárlónak csupán a legalacsonyabb szállítási költség visszaigénylésére van joga (abban az esetben is, ha a drágább szállítási módot vette igénybe).
Ha az árut meghibásodva, elhasználva küldik vissza, a felhasználó tudomásul veszi, hogy az eladó érvényesítheti vele szemben a pénzvisszafizetés megvonását.
Abban az esetben, ha az árut a vásárló hibájából kell kétszer leszállítani, a vásárló köteles az ismételt szállítási költésgeket is kifizetni.
A felhasználónak nincs joga a szerződésbontáshoz sem új áru igényléséhez, ha az árut nem tudja visszaszállítani az eladónak olyan állapotban, ahogyan azt átvette. Ez nem érvényes abban az esetben, ha az áru állapota a hibafelmérés következtében változott meg.
A vásárlási szerződés felbontása esetén a vállalkozó nem köteles visszatéríteni az áruért kapott összeget korábban, mint ahogy a vásárló az árut visszaküldi, vagy igazolja, hogy az áru már vissza lett küldve.
A megrendelés visszavonható mindaddig, míg át nem kerül az "Elküldve" fázisba. A megrendelés visszavonása telefonon a (+420) 553 677 969 telefonszámon vagy e-mailben (eshop@stoklasa.cz) történhet. Ha a megrendelés már az "Elküldve" fázisban van, már a szállítmányozóknak lett átadva. Ebben a fázisban a vásárló az ügyfélszorgálatunkon keresztül értesülhet a további lépésekről.
Peren kívüli jogvita (ADR)
Abban az esetben, ha az eladó és a vásárló között vitára kerül sor, melyet nem sikerül közös megegyezéssel rendezni, a vásárló javaslatot tehet peren kívüli megegyezésre a peren kívüli jogvitákkal foglalkozó intézménynél, mely esetünkben a Cseh Kereskedelmi Felügyelet:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Abban az esetben, ha az eladó és a vásárló között vitára kerül sor, melyet nem sikerül közös megegyezéssel elintézni, a vásárló javaslatot tehet peren kívüli intézkedésre az Európai Tanács címén: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
A megrendeléseket az eladó általában 2 munkanapon belül intézi. Az árut a vásárló a Cseh Köztársaságban és a Szlovák Köztársaságban általában az áru feladása után következő munkanapon kapja meg. Egyéb államokba a szállítás határideje individuális. Részletesebb információkat a konkrét szállítóknál lehet szerezni.
A vásárló hibájából visszaszállított csomagokra újraszállításnál további postaköltségeket számolunk fel.
A vásárló kötelessége a leszállított áru ellenőrzése. A vásárlónak jogában áll visszautasítani a csomag átvételét, ha az nem egyezik a vásárlási szerződéssel (pl. meghibásodott, nem teljes). Ha a vásárló az ilyen csomagot átveszi, szükséges, hogy a küldemény állapotát és a meghibásodás mértékét leírja a szállító által biztosított átváteli jegyzőkönyvbe. A vásárló tudomásul veszi, hogy a nem teljes vagy meghibásodott küldemény állapotát jelentenie kell az eladónak az e-mail címére: lenka.scheffczikova@stoklasa.cz, megírni a szállítóval az átvételi jegyzőkönyvet a meghibásodásról és azt e-mailben vagy postán el kell küldeni az eladónak.
Az eladó nem állít ki igazolásokat az EU1 termékek eredetéről, valamint a számlán sem tünteti fel az áru származásáre vonatkozó adatokat.
Az általános kereskedelmi feltételek elengedhetetlen részét képezik az utalások.
Az eladó kizárt joga az általános kereskedelmi feltételek megváltoztatása, módosítása.
Ezeknek az általános kereskedelmi feltételeknek az érvénybe lépésével megszűnnek a Stoklasa textilní galanterie s.r.o. előző kereskedelmi feltételei.
A kereskedelmi feltételek érvénybe lépése: 2019.10.30-tól.